Фіксація порушень ПДР в автоматичному режимі стартувала з 1 червня 2020. Найактуальніші питання, які зацікавлять водіїв та власників транспортних засобів!

З 1 червня 2020 в Україні запрацювала система фіксації порушень Правил дорожнього руху в автоматичному режимі щодо недотримання швидкісного ліміту руху автомобільного транспорту. Система буде вдосконалюватись та буде з часом фіксувати і інші порушення, зокрема рух транспортних засобів по смузі громадського транспорту.

Особливістю високотехнологічного нововведення є здійснення фіксації порушення Правил дорожнього руху саме в автоматичному режимі. Тобто, збирання доказів у справі про адміністративне правопорушення та прийняття рішення здійснюється без участі особи яка потенційно вчинила правопорушення, що в свою чергу вносить свою специфіку в це актуальне водіїв та автовласників питання.

Таким чином, для зацікавлених осіб, найголовнішим критерієм в такій категорії справ стане обізнаність про сам факт фіксації адміністративного правопорушення та прийняття рішення у такій справі.

В засобах масової інформації публікується багато статей щодо запровадження нового способу фіксації правопорушень, результатів та засобів притягнення фізичних та юридичних осіб до адміністративної відповідальності. Саме тому в цій публікації ми хочемо зупинитись на самих актуальних питаннях які зацікавлять пересічних водіїв та автовласників, які не мають кваліфікованого юридичного досвіду супроводження справ про адміністративні правопорушення.

ОБІЗНАНІСТЬ – головний критерій!

  1. Розташування обладнання яке здійснює фіксацію правопорушень в автоматичному режимі за даними МВС:
  • – оновлення локацій широко висвітлюється в засобах масової інформації.

Необхідно розуміти, що пересічному водію не будуть зрозумілі параметри роботи автоматичних комплексі фіксації такі як зона дії обладнання, можливість якісної ідентифікації транспортного засобу, тощо, а тому дотримання ПДР залишиться основним критерієм не бути притягнутим до адміністративної відповідальності.

Чинним законодавством не передбачена адміністративна відповідальність за перевищення швидкості руху до 20 км/год. Таким чином, якщо транспортний засіб рухається зі швидкістю 69 км/год, то такі дії вже є порушенням ПДР, але відповідальність за таке адміністративне правопорушення не передбачена.

На противагу автоматичній фіксації правопорушень можуть діяти наші стандартні застосунки на телефоні – навігатори. Система навігаторів передбачає завчасне повідомлення користувача про «небезпеку на дорозі», до якої можливо віднести функціонування обладнання автоматичної фіксації. Таким чином, використовуючи за стосунки з таким функціоналом, можливо уникнути зайвих клопотів.

Якщо попередити вчинення адміністративного правопорушення не вдалось, то на підставі облікових та реєстраційних даних транспортного засобу формується справа про адміністративне правопорушення за результатами розгляду якої приймається рішення про притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Кого може бути притягнуто до адміністративної відповідальності за наслідками розгляду справи про адміністративне правопорушення зафіксоване в автоматичному режимі?

  1. Першочергово, система сформує справу на власника транспортного засобу, оскільки саме за цим критерієм ідентифікується транспортний засіб.
  2. За умов наявності в облікових базах МВС інформації щодо осіб уповноважених на управління транспортним засобом на якому вчинене адміністративне правопорушення, адміністративний матеріал може бути сформований на таку особу.

І знову повертаємось до найголовнішого критерію: ОБІЗНАНІСТЬ=СВОЄЧАСНА ІНФОРМОВАНІСТЬ!

Чому так важливо своєчасно та в повному обсязі отримати інформації?

Ні для кого не секрет, що сучасні українці в своїй більшості не вважають за доцільне (або відсутня така можливість) проживати за місцем реєстрації, подовжувати строк дії документів, актуалізовувати реєстраційні дані в документах що посвідчують особу, дозвільних документах, тощо. І найцікавіше – отримання поштової кореспонденції у поштовому відділенні це подія на яку завжди не вистачає часу…..

Постанова у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили за умов:

  • Вручення засобами поштового зв’язку.
  • Фіксація співробітниками УКРПОШТИ відмови від отримання кореспонденції.
  • Повернення поштової кореспонденції без вручення за збігом строків доставки та зберігання у поштовому відділенні.
  • Фактичне вручення особі.

Таким чином, якщо особа не отримала постанову в справі про адміністративне правопорушення засобами поштового зв’язку (не знала або свідомо проігнорувала, або «не вистачило часу»), то за таких умов – постанова набирає законної сили та спрямовується на примусове виконання до Державної виконавчої служби.

Державна виконавча служба по своїй суті – це суцільна проблема з комунікацією та строками обробки документів в зв’язку з тотальною перевантаженістю, відсутністю технічного забезпечення та малою зарплатнею.

Наслідком потрапляння постанови (яка є виконавчим документом) до виконавчої служби є тотальний арешт ВСЬОГО: рухоме/нерухоме майно, рахунки, інші активи та обмеження в певних правах). І повірте досвіду фахівців в юридичній галузі – краще до виконавчої служби питання не доводити.

За умов своєчасного інформування про зафіксований ФАКТ адміністративного правопорушення особа щодо якої формується адміністративний матеріал може:

  • Повідомити компетентний орган про наявність особи яка реально керувала транспортним засобом під час вчинення адміністративного правопорушення. Не забуваємо про улюблений продаж транспортних засобів по «довіреності».
  • Оскаржити постанову в адміністративному чи судовому порядку за наявності підстав.
  • Протягом 10 днів сплатити штраф зі знижкою 50%.
  • Просто сплатити штраф та повідомити компетентний орган про виконання зобов’язань.

Обізнаність про рішення у справі про адміністративне правопорушення дозволить суттєво зберегти ваш ЧАС та ФІНАНСИ!

ДІДЖИТАЛІЗАЦІЯ – нова українська тенденція розвитку держави в смартфоні. Кожна особа звикла використовувати в повсякденному житті телефон (смартфон) та за стосунки різного спрямування.

Слідуючи сучасним тенденціям, об’єктивну інформацію про наслідки вчинення адміністративних правопорушень зафіксованих в автоматичному та неавтоматичному режимі можливо отримати альтернативними методами (окрім походу на пошту).

Нижче приведений невиключний перелік застосунків які допоможуть тримати руку на пульсі:

  1. Електронний кабінет водія.  https://hsc.gov.ua/elektronnij-kabinet-vodiya/
  2. ДІЯ (проект держава в смартфоні).  ‎Оn the App Store, в Google Play.
  3. ШТРАФЫ.UA. ‎Оn the App Store, в Google Play.

Використання кваліфікованих за стосунків дозволить не тільки отримувати об’єктивну інформацію про розгляд постанов у справах про адміністративні правопорушення, а і заощаджувати час та гроші.

Якщо особа таки не змогла проконтролювати та сплатити штрафи, то інформацію про перебування виконавчих документів на примусовому виконання необхідно перевірити на загальнодоступних ресурсах:

  1. Автоматизована система виконавчих проваджень – https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors.
  2. Єдиний реєстр боржників  – https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors.

Зазначені реєстри дозволять отримати інформацію про виконавчі провадження які стосуються фізичної чи юридичної особи, як активні так і неактивні, в яких підрозділах Державної виконавчої служби такі провадження перебувають на примусовому виконанні.

Кожен може самостійно розібратись в актуальних питаннях, але кваліфіковані юристи ЮК «ДЕГА ПАРТНЕРЗ» гарантують швидке та якісне вирішення Ваших проблемних питань.

В наступних публікаціях ми більш широко розкриємо специфіку супроводження справ про адміністративні правопорушення зафіксовані в автоматичному режимі, механізми оскарження, комунікацію з органами МВС, державної виконавчої служби, а також запропонуємо дієві юридичні кейси.