Додаток «Споживач+» на порталі «Дія» для захисту прав споживачів

12 серпня відбувся круглий стіл Європейської бізнес асоціації щодо покращення можливостей захисту прав споживачів онлайн. 

У заході взяв участь старший партнер юридичної компанії Dega Partners та юридичний радник Комітету побутової електротехніки Європейської бізнес асоціації Костянтин Гамкрелідзе. 

У рамках круглого столу Костянтин презентував доповідь на тему “Регулювання інтернет торгівлі: міжнародний досвід”. Перегланути повну презентацію можно за посиланням: https://bit.ly/3gVcNjA

За оцінками експертів, понад 30% сайтів інтернет-магазинів не мають інформації щодо фактичного місця розташування або зазначають завідомо недостовірну інформацію. І наразі ми маємо ситуацію, що пересічний громадянин не має змоги перевірити правдивість наданої інформації або така відсутня зовсім. 

Онлайн-покупці не захищені від шахрайства та не мають змоги себе захистити від недобросовісних продавців. Тому це питання важливо чітко врегулювати на законодавчому рівні, спираючись на позитивний досвід інших країн. 

За оцінкою експертів, близько 80% сайтів інтернет-магазинів не мають жодної інформації, що ідентифікує суб’єкта електронної комерції. А статистика розглянутих скарг, що стосувалися покупок в інтернет-магазинах, за даними Держпродспоживслужби сягає близько 1%.  

“Вже сьогодні Україна займає друге місце в Європі за темпами зростання ринку електронної комерції. Об’єм продажу товарів та послуг в мережі Інтернет в 2020р. прогнозується на рівні 87,2 млрд.грн. Для цивілізованого розвитку діджиталізації слід негайно імплементувати в законодавство України європейську модель регулювання Інтернет простору з чітким регламентуванням здійснення торгівлі в мережі Інтернет”, – зазначив на круглому столі Костянтин Гамкрелідзе. 

Як вирішить проблему додаток «Споживач+»?

“Реалізація проекту надасть можливість зацікавленим імпортерам, інтернет магазинам та сервісним центрам добровільно реєструватись в Єдиному державному веб-порталі електронних послуг порталу «Дія» та отримувати унікальний електронний ідентифікатор. Його наявність на сторінці інтернет магазину для споживача буде запорукою того, що за таким продавцем стоїть добросовісний суб’єкт господарювання, який надав свої достовірні данні в систему «Дія» і у разі виникнення у споживача проблем з товаром буде готовий прийти на допомогу”, – заявив на круглому столі керівник юридичного департаменту компанії Samsung Electronics Євген Школа.

Попри можливості добровільної реєстрації, додаток “Споживач+” надасть ще ряд переваг, зокрема:

  • бізнес матиме можливість реєстрації філій; прямої взаємодії зі службами доставки; використовувати блок актуальних рекламних пропозицій; перевірити серійні номери імпортованої продукції, відображення офіційних моделей та виявлених на ринку неофіційних моделей, тренінг ремонту приладу та електронний гарантійний талон, тощо. 
  • перевіряючі органи зможуть отримувати необхідну інформацію. Наприклад, виявлені на ринку неофіційні або контрафактні моделі, що не відповідають вимогам законодавства, тощо.
  • для споживачів буде створено куточок споживача з актуальною інформацією та посиланнями на закони у сфері захисту прав споживачів, шаблонами скарг, необхідними кантатами. Також буде можливість швидко перейти по посиланню на сайти виробників з можливістю перевірити ту чи іншу модель, отримати електронний гарантійний талон чи перелік найближчих авторизованих сервісних центрів з інформацією щодо розкладу їх роботи, контактів, тощо.

За результатами круглого столу було вирішено звернутися до влади з метою реалізації проекту «Споживач+». Сподіваємося, що ініціатива буде підтримана і вдасться спільно створити ефективний інструмент для покращення захисту прав споживачів та навести лад на ринку електронної комерції.

Круглий стіл ЕБА “Споживач+”

Професіонали команди DEGA Partners відстоюють інтереси як бізнесу, так і споживачів. І ми завжди готові долучитися до реалізації корисних і цікавих ініціатив з будь-якого напрямку.